Categories
ဆောင်းပါး နိုင်ငံရေး အဲးခိုး

တို့ဘိုးဘွားအမွေစစ်မို့ (၅)

အဲးခိုး

ဒီခေတ်မှာတော့ နိုင်ငံရေးစနစ်သစ်တစ်ခုခု ဖန်တီးလို့ ဩဇာအာဏာ လွှမ်းမိုးမှုရဖို့ မလွယ်ကူတော့ပါဘူး။ ကမ္ဘာ့နိုင်ငံတွေ ဘာကြောင့် အစိတ်စိတ်အမြွှာမြွှာကွဲသွားခဲ့ကြရပါသလဲဆိုတဲ့ အကြည့်နဲ့ကြည့်ပါ။ စစ်ပွဲအောင်နိုင်ခြင်းဟာ တစ်ကမ္ဘာလုံးကို လွှမ်းမိုးချုပ်ကိုင်နိုင်ခြင်း မရှိပါဘူး။ ထွေထွေထူးထူးမတွေးဘဲ ငြိမ်းချမ်းရေးရရှိတဲ့ကာလတွေကိုပဲ ကြည့်လိုက်ပါ။ ခေတ္တခဏ စစ်ပြေငြိမ်းခြင်းသာ ဖြစ်တာပါ …

အတွဲ(၁၁)၊ အမှတ်(၃၁)၊ မြန်မာသက္ကရာဇ် ၁၃၈၄၊ တန်ဆောင်မုန်းလဆန်း ၅ ၊ ၂၈ – ၁ဝ-၂ဝ၂၂၊ မြန်မာသံတော်ဆင့် (The Myanmar Herald) မှ ကောက်နုတ်ဖော်ပြခြင်းဖြစ်သည်။ 

(ယခင်တစ်ပတ်မှအဆက်)

နှစ်ငါးဆယ်ပြည်မြန်မာ (၁၈၈၅-၁၉၄ဝ) 

မြန်မာနိုင်ငံကို သမိုင်းနဲ့ယှဉ်ပြီး ကြည့်ရင် အနာဂတ်နှစ် ၁ဝဝ အတွက် ၂ဝဝဝ ပြည့်နှစ် (အေဒီနှစ်) ကနေ စတင်ရမယ်။ ၂ဝဝဝ ပြည့်နှစ်မတိုင်မီ မြန်မာပြည် အခြေအနေဟာ ခေတ်အဆက်ဆက် အကျပ်အတည်းအမျိုးမျိုးနဲ့ ဖြတ်သန်း ကျင်လည်ခဲ့ရပြီးဖြစ်တယ်။ အေဒီ ၁၈၈၅-၁၉ဝ၆ ခုနှစ်အတွင်း မြန်မာပြည် နိုင်ငံရေးအကျပ်အတည်း ဘယ်လိုခံစားခဲ့ကြရပြီလဲဆိုတာကို သမိုင်းစာမျက်နှာပေါ်မှာ ဖြစ်ပျက်စုံလင်အထင်အရှား ရှိနေခဲ့ဖူးပြီမဟုတ်လား။ အေဒီ ၁၉ဝ၆-၁၉၃ဝ ပြည့်နှစ်ကာလအတွင်း ရောက်လာမှပဲ မြန်မာပြည်ဟာ မြန်မာတစ်မျိုးသားလုံးရဲ့ ဇာတိမာန်ကို နိုးကြားနိုင်ခဲ့တယ်။ ကိုလိုနီခေတ်ဦးကာလ တစ်လျှောက်လုံးမှာ လက်နက်ကိုင် တော်လှန်ခဲ့ကြပေမယ့် အရေးအမျိုးမျိုး မမျှတဖြစ်နေတာကြောင့် အဘက်ဘက်က နိမ့်ကျခဲ့ရတယ်။ အင်္ဂလိပ်နယ်ချဲ့အရင်းရှင် စနစ်အောက်မှာ နေထိုင်ကြရတဲ့ မြန်မာလူမှုဘဝဟာ နည်းပေါင်းစုံနဲ့ ခေါင်းပုံဖြတ်ခံခဲ့ရတယ်။ နိုင်ငံရေးအရ နည်းပေါင်းစုံ ဖိနှိပ်ချုပ်ချယ်မှုခံရတယ်။ လူမှုရေးအရလည်း ချိုးနှိမ်မှုအမျိုးမျိုး ခံခဲ့ရတဲ့အပြင် ဘာသာ၊ သာသနာ၊ ယဉ်ကျေးမှုတွေက အစညှိုးမှိန်စွာ ဖြစ်ခဲ့ရတယ်။ 

တို့ဗမာအစည်းအရုံးကာလ 

၃၀-၅-၁၉၃ဝ ပြည့်နှစ် ‘တို့ဗမာ အစည်းအရုံး” စတင်တည်ထောင်သည့် အချိန်ကစပြီး – 

(၁) တောင်သူလယ်သမား အရေးတော်ပုံ (၁၉၃၀-၁၉၃၁) 
(၂) ခွဲရေးတွဲရေး (၁၉၃၀-၁၉၃၇) 
(၃) ဒုတိယကျောင်းသားသပိတ် (၁၉၃၆) 
(၄) ၉၁ ဌာနအုပ်ချုပ်ရေး (၁၉၃၇-၁၉၄၂) 
(၅) ၁၃ဝဝ ပြည့် အရေးတော်ပုံ (၁၉၃၈) 
(၆) ဗမာ့ထွက်ရပ်ဂိုဏ်း (၁၉၃၉)

စတဲ့ တော်လှန်ရေးအမျိုးမျိုးနဲ့ မိမိတို့ရဲ့အမျိုးသားနိုင်ငံရေးအတွက် ကြိုးစားအားထုတ်ခဲ့ရတဲ့ သမိုင်းအထင်ရှား ရှိခဲ့တယ်။ ၂၉-၂-၁၉၄ဝ ပြည့်နှစ် “မြန်မာပြည်ကာကွယ်ရေးဥပဒေ” ပြဋ္ဌာန်းနိုင် တဲ့အချိန်ကစပြီး အရှင်တို့ရဲ့အမိမြန်မာပြည်နဲ့ ဖြတ်သန်းခဲ့ကြရတဲ့ သမိုင်းဖြစ်စဉ်ဟာ မေ့မေ့ပျောက်ပျောက် မရှိကြတော့ပါဘူး။ မေ့လို့လည်း မရပါဘူး။ ဖျက်လို့လည်း မပျက်တတ်တော့ပါဘူး။ 

လွတ်လပ်ရေး မရခင်ကာလ 

တို့ဗမာအစည်းအရုံးကာလမှာ မွေးဖွားကြီးပြင်းလာခဲ့ကြတဲ့ အရှင်ရဲ့ မိဘနှစ်ပါးဟာ သခင်၊ သခင်မဆိုတဲ့ဂုဏ်ပုဒ်နဲ့ ဝံသာနုဘဝနဲ့ ဆင်းဆင်းရဲရဲ ဘဝမျိုးစုံနဲ့ ကျင်လည်ခဲ့ရပါတယ်။ မြန်မာပြည် နယ်ချဲ့လက်အောက်ကနေ လွတ်မြောက်ဖို့ လက်နက်ကိုင်တော်လှန်ခဲ့တဲ့ သမိုင်းဖြစ်စဉ်လည်း အထင်အရှားပါပဲ။ 

(၁) ရဲဘော်သုံးကျိပ် (၁၉၄၁) 
(၂) ဘီအိုင်အေနှင့် ဘီဒီအေ (၂၇-၁၂-၁၉၄၁) ဘီအိုင်အေ၊ (၇-၇-၁၉၄၂) ဘီဒီအေ 
(၃) ဂျပန်ခေတ် (၁၉၄၂-၄၅) 
(၄) ဖက်ဆစ်ဂျပန်တော်လှန်ရေး (၁၉၄၅)

စတဲ့ လွတ်လပ်ရေးမရခင် ကာလအတွင်း ခက်ခဲနက်နဲတဲ့ ဘဝမျိုးစုံဖြတ်သန်းလာခဲ့ကြရတဲ့ မြန်မာလူမျိုးတွေရဲ့ဘဝဟာ စီးပွားရေးနယ်ချဲ့သူ၊ စစ်ရေးနယ်ချဲ့သူ၊ လူမှုရေးဖျက်ဆီးသူတွေနဲ့ အမျိုးမျိုးတော်လှန် တိုက်ထုတ်ခဲ့ရတယ် မဟုတ်လား။ 

ဘေးဒဏ်အမျိုးမျိုး 

စစ်ဘေးစစ်ဒဏ် အမျိုးမျိုးကြောင့် ရပ်ရွာလုံခြုံရေး နေသားမကျတော့ဘဲ စစ်အုပ်ချုပ်ရေးနဲ့ အုပ်ချုပ်နေတဲ့ တစ်ကျော့ပြန် နယ်ချဲ့တွေပမာ ၁-၁-၁၉၄၆ နေ့မှာပဲ စစ်ဘက်အုပ်ချုပ်ရေးကနေ အရပ်ဘက်အုပ်ချုပ်ရေးကို လွှဲပြောင်းရယူနိုင်ခဲ့တယ်။ စစ်ပြေးဘုရင်ခံ ဆာဒေါ်မန်စမစ်ဆိုသူက မြန်မာပြည်ကို ပြန်သိမ်းပြီး အုပ်ချုပ်ဖို့ စီမံကိန်းရေးဆွဲခဲ့သေးတယ်။ အိန္ဒိယနိုင်ငံ၊ ဆင်းမလားမြို့မှာ ရေးဆွဲခဲ့တဲ့ စီမံကိန်းမို့ ဆင်းမလား စီမံကိန်း သို့မဟုတ် ၁၇-၅-၁၉၄၅ ရက်နေ့မှာ စက္ကူဖြူစာတမ်း White Paper ထုတ်ပြန်တဲ့ အုပ်ချုပ်ရေးစီမံကိန်း ဖြစ်တာကြောင့် စက္ကူဖြူစီမံကိန်းလို့လည်း ခေါ်ကြတယ်။ အဲဒီကာလက ဂျပန်တွေ အုပ်ချုပ်ခဲ့တဲ့ အပျက်ဒဏ်ကြောင့် တိုင်းပြည်ဟာ အခြေအနေတွေ အမျိုးမျိုး ပျက်စီးခဲ့ရပါသေးတယ်။

ဘုရင်ခံဖြစ်သူက အထူးအာဏာနဲ့ အင်္ဂလိပ်အစိုးရကို အထူးတာဝန်ခံပြီး တစ်ဦးတည်းနဲ့ အုပ်ချုပ်ဖို့ လုပ်နေတယ်။ ဗြိတိသျှနဲ့ အိန္ဒိယ အရင်းရှင်ကြီးတွေရဲ့ စီးပွားရေးလုပ်ငန်းတွေကို ပြန်ပြီး အသက်သွင်းပေးတယ်။ လိုအပ်တဲ့အာကာအကွယ် အခွင့်အရေး တွေပေးတယ်။ မြန်မာပြည်ကို ပြည်မနဲ့ တောင်တန်းဒေသထားပြီး ခွဲခြားပြီးအုပ်ချုပ်ထားတယ်။

အဲဒီအတွက်ကိုလည်း ၅-၉-၁၉၄၆ ရက်နေ့မှာ အမှုထမ်းပေါင်းစုံ သပိတ်ကြီးဖြစ်ပေါ်ခဲ့တယ်။ အပြင်းအထန် ကန့်ကွက်ခဲ့ကြတယ်။ စက္ကူဖြူအုပ်ချုပ်ရေး ရုပ်သိမ်းပေးပါ။ အထွေထွေ ကုန်ဈေးနှုန်းချပေးပါ။ တောင်းဆိုခဲ့ကြတယ်။ 

အဲဒါတွေမကသေးဘဲ 

(၁) နေသူရိန်အစည်းအဝေးကြီး (၁၉-၈-၁၉၄၅) 
(၂) ကန္ဒီ(ဂန္ဒီ)စာချုပ်၊ (၇–၉-၁၉၄၅) 
(၃) အလယ်ပစ္စယံလူထုအစည်းအဝေး (၁၈-၁၁-၁၉၄၅) 
(၄) အက်တလီစာချုပ် (၂၇–၁-၁၉၄၇) 
(၅) ပင်လုံညီလာခံ (၁၂-၂-၁၉၄၄) 
(၆) ဖရီးမင်းစာချုပ်(၂၉-၈-၁၉၄၄)

စတဲ့ ဖြစ်ပျက်ခဲ့တဲ့ အကြောင်းအရာတွေ အားလုံးရဲ့ အထောက်အထား သာဓကအစုံအလင်ရှိခဲ့တဲ့ တိုင်းပြည်တစ်ပြည်ပါ။ ၄-၁-၁၉၄၈ ခုနှစ် နံနက် (၄း၂၀) နာရီအချိန် ပြည်ထောင်စုမြန်မာနိုင်ငံတော်အလံ လွှင့်တင်အလေးပြုသည့် အချိန်ကစပြီး ယနေ့ ယခုတိုင်အောင် အရှင်တို့ရဲ့ တိုင်းပြည်အတွက် နိုင်ငံရေး အခင်းအကျင်းဟာ ပြီးပြည့်စုံမှု မရှိနိုင်ကြသေးဘဲ ခုချိန်မှာ အချင်းချင်းသဘောထားတွေ ကွဲလွဲကြလို့ ဆူပူသောင်းကျန်း ပျက်စီးကြတာတွေ၊ ပုန်ကန်အားထုတ်မှုတွေ၊ အဓမ္မမှုတွေ အမျိုးမျိုးခံစား နေကြရပါသေးတယ်။ လွတ်လပ်ရေး ရရှိထားကြပေမယ့် နိုင်ငံရေးသဘောထား ဆန္ဒမတူနေကြမှုကြောင့် အချင်းချင်း ဝါဒမှိုင်းတွေ တွေဝေနေကြတုန်းပါပဲ။ အကြမ်းဖက်လိုသူ၊ အကြမ်းဖက်မှုကို အားပေးသူ၊ အစွန်းထွက်သူ၊ အစွန်းထွက်မှုကို လိုလားကြသူတွေကလည်း ဘယ်ခေတ်ကာလကမှနဲ့ မတူတဲ့ အုပ်စုတွေဖွဲ့ပြီး ထကြွသောင်းကျန်းမှုတွေ ဖြစ်လာနေကြတယ်။ ပြိုင်ဆိုင်နေကြတယ်။ အနိုင်ပိုင်းကြပြီး ကွပ်မျက်ကြတယ်။ အချင်းချင်း ပဋိပက္ခပြဿနာ ချုပ်ငြိမ်းသွားဖို့ အတော်လေး ကြိုးစားအားထုတ် ရပါဦးမယ်လို့ မြင်ပါတယ်။ 

မြန်မာ့နိုင်ငံရေး အကျပ်အတည်းဟာ ဘယ်လိုပုံစံမျိုးနဲ့ ဖြေရှင်းကြမည်လဲ ဆိုတာကို အမျိုးမျိုးကြံစည် စိတ်ကူးထားကြပေမယ့် ဒီနေ့ဒီချိန်မှာ မြန်မာဟာ စစ်ပွဲ၊ လိုငွေပြမှု၊ ပစ်ခတ်ကြမှု ရှိလာနေကြပြီဆိုတာကိုတော့ ကိုယ်တွေ့ သိကြပြီးသားပါပဲ။

စီးပွားရေးလုပ်ငန်းနဲ့ အစိုးရဌာနတွေမှာလည်း တောက်လျှောက် (တစ်ဆက်တည်း) တစ်လျှောက်လုံး အကျင့်ပျက်ခြစားမှု ကြီးထွားနေခဲ့တာကြောင့် ချို့ယွင်းချက်တွေ မပြီးဆုံးနိုင်တော့ပါဘူး။ နိုင်ငံရေးအောင်မြင်မှုလည်းမရှိ။ စီးပွားရေးအောင်မြင်မှုလည်း မပေါ်တဲ့ မြန်မာပြည်ဟာ ရုတ်တရက် ဖြစ်ပေါ်လာတဲ့ အနုတ်လက္ခဏာတွေက များတော့ ၂၀၂၃ ခုနှစ်မှာလုပ်မည့် (လုပ်မယ့်) နိုင်ငံရေးပုံစံအပြောင်းအလဲဟာ ဖြစ်နိုင်ပါ့မလားဆိုပြီး ကြိုတင်စိုးရိမ်ထားကြတဲ့သူတွေက အများကြီးပါပဲ။

တန်ဖိုးကြီးကြီး ပေးဆပ်လာခဲ့ရတဲ့ အရှင်တို့ တိုင်းပြည်ဟာ ငြင်းခုံပြောဆိုမှုတွေ၊ ပဋိပက္ခမှုတွေ ဖြစ်ကောင်းတဲ့အချိန် မရှိသင့်တော့ပါဘူး။ အရှင်တို့အားလုံး ယုံကြည်ထားကြတဲ့ နိုင်ငံရေးအတွက် မျှော်မှန်းချက်ကို မကောင်းသော ကြံစည်မှုစကားနဲ့ တဖျစ်ဖျစ် တတောက်တောက် ပြောဆိုနေကြမယ့်အစား ရိုးစင်းဖြောင့်မတ်တဲ့ စကားတွေဆိုကြပြီး ရိုးသားဖြူစင်ခဲ့ကြတဲ့ မာန်မာနကင်းကြတဲ့ လူမျိုးအဖြစ် ပြန်လည်သင့်မြတ်သင့်ပါပြီ မဟုတ်လား။ လူတိုင်းလိုလို စိုးရိမ်ပူပန်မှုကို မလိုလားမနှစ်သက်ကြပါဘူး။ ပျော်ရွှင်ခြင်းကင်းမဲ့တဲ့ ကြေကွဲစရာ သက်သက်ကိုလည်း မမြတ်နိုးကြပါဘူး။ မေတ္တာတရားနဲ့ တမ်းတမ်းတတ ကြည့်ရှုပေါင်းစည်းထားကြတဲ့ မြန်မာပြည်ဖြစ်ဖို့ လိုအပ်နေပါပြီ မဟုတ်လား။ 

အရာခပ်သိမ်းဆိုးရွားလာ 

ရှေးခေတ်ကာလက ကမ္ဘာကြီးအပေါ်  ဩဇာအာဏာလွှမ်းမိုးလိုတဲ့ နိုင်ငံတွေက နိုင်ငံရေးစနစ်တစ်ခုဖန်တီးကြပြီး လုပ်နေကြတယ်။

ဒီခေတ်မှာတော့ နိုင်ငံရေးစနစ်သစ်တစ်ခုခု ဖန်တီးလို့ သြဇာအာဏာလွှမ်းမိုးမှုရဖို့ မလွယ်ကူတော့ပါဘူး။ ကမ္ဘာ့နိုင်ငံရေး သမိုင်းအကြောင်းတွေကို လေ့လာကြည့်ပါ။ နိုင်ငံတွေဘာကြောင့် အစိတ်စိတ်အမြွှာမြွှာ ကွဲသွားခဲ့ကြရပါသလဲဆိုတဲ့ အကြည့်နဲ့ ကြည့်ပါ။ စစ်ပွဲအောင်နိုင်ခြင်းဟာ တစ်ကမ္ဘာလုံးကို လွှမ်းမိုးချုပ်ကိုင်နိုင်ခြင်း မရှိပါဘူး။

ထွေထွေထူးထူးမတွေးဘဲ ငြိမ်းချမ်းရေးရရှိတဲ့ ကာလတွေကိုပဲ ကြည့်လိုက်ပါ။ ခေတ္တခဏ စစ်ပြေငြိမ်းခြင်းသာ ဖြစ်တာပါ။ တိုင်းပြည်တစ်ပြည်ဟာ အသက်ပေါင်းများစွာ သေဆုံးမှုနဲ့ စီးပွားရေးတွေ ပြိုကွဲသွားခဲ့ရင် လူဟာ ကိုယ့်ကိုယ်ကိုတောင် ယုံကြည်မှုပြိုပျက်သွားတာပါပဲ။ ဒါကြောင့် မြန်မာပြည်ဟာ စီးပွားရေးနဲ့ ယဉ်ကျေးမှုတွေဟာ အရင်ကထက်ပိုပြီး အမှောင်ရိပ်ဖုံးလွှမ်းလာနေကြလို့ အနာဂတ်ကာလ မြန်မာပြည်ဟာ အရာခပ်သိမ်း ပိုပြီးတော့ ဆိုးရွား (ဆိုးဝါး) လာဖို့ပဲ ရှိတော့မည်လား ဆိုတာကို တွေးထားမိပါတယ်။ မရှိ (မဖြစ်) ပါစေနဲ့လို့ ဆုတောင်းမိပါတယ်။

ဆက်ရန်

အဲးခိုး

တို့ဘိုးဘွားအမွေစစ်မို့ (၄) – မဟာပညာ (mahar.asia)

တို့ဘိုးဘွားအမွေစစ်မို့ (၃) – မဟာပညာ (mahar.asia)

တို့ဘိုးဘွားအမွေစစ်မို့ (၂) – မဟာပညာ (mahar.asia)

တို့ဘိုးဘွားအမွေစစ်မို့ (၁) – မဟာပညာ (mahar.asia)

Loading

Categories
စကားလက်ဆောင် ပညာရေး

။ မြန်မာ့ရွာသစ် ။

။ မွေးဖွားလာကြလို့ ဘယ်သူက အတတ်ပညာနဲ့အပြီးပါလာကြလို့ပါလဲ။ ဘာမှ ပါမလာကြပါဘူး။ သူသူငါငါအားလုံးပညာကိုသင်ယူကြရတာပါပဲ။ ပညာတတ်ချင်တဲ့သူက ဆရာကောင်းဆရာမြတ်တွေထံဆည်းကပ်ကြလို့ပညာသင်ယူကြရတာပါပဲ။

။ မွေးဖွားလာကြလို့ ဘယ်သူက အတတ်ပညာနဲ့အပြီးပါလာကြလို့ပါလဲ။ ဘာမှ ပါမလာကြပါဘူး။ သူသူငါငါအားလုံးပညာကိုသင်ယူကြရတာပါပဲ။ ပညာတတ်ချင်တဲ့သူက ဆရာကောင်းဆရာမြတ်တွေထံဆည်းကပ်ကြလို့ပညာသင်ယူကြရတာပါပဲ။

။ ပညာဆိုတာလည်း လောကီအတွက်ရပ်တည်နိုင်မယ့်ပညာ၊လောကုတ္တရာအတွက်အထောက်အပံ့ပြုနိုင်မယ့်ပညာတွေပါ။ လောကီအတွက်လောကီအတတ်ပညာမတတ်ရင် ထင်သလိုမအောင်တတ်ပါဘူး။ လောကုတ္တရာပညာလည်း အတူတူပါပဲ။

။ ဒီခေတ်ကြီးမှာ လောကီပညာရပ်တွေဆိုတာလည်း သာမန်နားလည်တတ်ရုံလေးနဲ့ ပညာတတ်သူလို့မဆိုနိုင်ကြပါဘူး။ အဲဒီလိုပါပဲ လောကုတ္တရာအတတ်ပညာလည်း တကယ်မသင်ကြားနိုင်ရင်လည်း တတ်သိနားလည်မှာမဟုတ်ကြပါဘူး။

။ ယနေ့ခေတ်ကာလမှာ ဝိဇ္ဇာအတတ်၊ သိပ္ပံအတတ်ပညာတွေ အမျိုးမျိုးတတ်လာကြတာကြောင့် အတတ်နဲ့မတတ်ကြတဲ့သူတွေ မရှိသလောက်ပါပဲ။ အတတ်ပညာရပ်ကြောင့် ကမ္ဘာကြီးဟာ ကမ္ဘာရွာငယ်လေးတစ်ရွာလိုဖြစ်လာကြတော့ အံဩစရာကြီးလိုလည်း မဖြစ်ကြတော့ တန်ဖိုးခြင်းတွေ ပိုပိုပြီးနည်းလာနေသလားပါပဲ။

။ ပညာကိုအလေးအနက်တန်ဖိုးမထားကြသလို လူလူချင်းတွေမှာလည်းရိုသေလေးစားတန်ဖိုးထားမှုတွေနည်းပါးလာကြနေပြီလားတောင် တွေးမိပါလေရဲ့။ တစ်ခါတစ်လေ မြင်လိုက်ရတဲ့အဖြစ်တွေဟာလည်း အဆန်းတကြယ်ပါပဲ။ ဒီတော့ လူနေကမ္ဘာပေါ်မှာ လူတွေမှာဘာတွေများ လိုအပ်နေသေးသလည်းလို့ တွေးမိကြမှာပါပဲ။

။ ယနေ့ခေတ်ရဲ့ ခေတ်အခြေအနေအရဆိုရင်တော့ လူတွေဟာ လိုပြီးလိုပြန်ဖြစ်တဲ့ပညာရပ်ကို တတ်သိနားလည်တန်ဖိုးထားဖို့လိုအပ်မယ်လို့ပဲမြင်ပါတယ်။ ဘာကြောင့်လည်းဆိုရင် လူတွေတတ်ထားတဲ့အတတ်ပညာတွေဟာ လူတွေအတွက် မလုံလောက်သေးဘဲရှိနေပါသေးတယ် မဟုတ်လား။

။ အဲဒီတော့ ယနေ့ပညာ၊ နောက်နေ့ပညာနဲ့ မတူတော့တဲ့ ခေတ်သစ်ကြီးမှာ ကမ္ဘာ့ရွာသစ်ထဲက မြန်မာ့ရွာသစ်လေးကို ဘယ်လိုစနစ်များ တည်ဆောက်ပြုပြင်ထိန်းသိမ်းစောင့်ရှောက်ကြလေမည်လည်းဆိုတာကို စဉ်းစားမိပါလေရဲ့။

။ ” ငါ့ကလေးသာပညာမတတ်ရင်”
” ငါ့ပတ်ဝန်းကျင်မှာ ပညာမတတ်ကြရင်”
” ငါနေတဲ့ရွာမှာ ပညာအဖြာဖြာသာ မတတ်ကြရင်”
” သူတို့တွေ ကုသိုလ်၊အကုသိုလ် သိကြပါတော့မည်လား” လို့ပဲ တွေးနေမိပါလေရဲ့။

တောင်ကလေးဆရာတော် (၂၄.၁၀.၂၀၂၂) ရက်နေ့။

Loading

Categories
စကားလက်ဆောင်

။ ဒီနေ့ ပြောဖြစ်ခဲ့တဲ့စကားလုံးများ ။

။ ကဲ့ရဲ့ရှုတ်ချရမှ နေနိုင်တယ်လို့ မဖြစ်နှင့်။
။ ရလာတဲ့လူ့ဘဝကို ရှင်းသန့်ပါစေ။
။ လူတိုင်းအတွက် ဒုက္ခမကင်းဘူး သိပါ။
။ ငါသာငါတတ်နိုင်ကြောင်း မကြွားပါနှင့်။
။ မိဘကို ရို သေ ဖူး သလား။
။ မိသားစုကို စောင့်ရှောက်ခဲ့ကြရဲ့လား။
။ မိမိတာဝန်အရှိဆုံးက ဘာတွေလဲ။
။ ဒီနေ့တော့ အကောင်းဆုံးနေ့ တစ်နေ့ဖြစ်ပါစေ။
။ ကြင်နာတတ်သောသူ ဖြစ်ပါစေ။
။ နေ့ညမပြတ် ဘုရားရှိခိုးမှန်ပါစေပေါ့။

တောင်ကလေးဆရာတော်
(၂၄.၁၀.၂၀၂၂) ရက်နေ့။

Loading

Categories
အထွေထွေဗဟုသုတ

။ Kushinagar Airport ကုသိနဂရလေဆိပ် ။

။ အဓိက ဗုဒ္ဓဘာသာ ဘုရားဖူးနေရာများသို့ ဆက်သွယ်ပေးမည့်ကုသိနဂရလေဆိပ် ။

🇮🇳 အိန္ဒိယနိုင်ငံ၊ဥတ္တရ ပရာဒေ့ရှ်ပြည်နယ်၊ ကုသိနာရုံ အပြည်ပြည် ဆိုင်ရာ လေဆိပ်ကို ဗုဒ္ဓဟူးနေ့က ဖွင့်လှစ်လိုက်ပြီဆိုတဲ့သတင်းကို ကြားမိလိုက်တာနဲ့ပဲ ဤအရှင်ဟာ ကုသိနာရာကို အလွန်လေးကို သတိရလိုက်မိပါလေရဲ့။ ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်တွေဟာ ကုသိနာရုံကို အရေးပါသော ဗုဒ္ဓဘာသာနေရာတစ်ခုဖြစ်ပြီး ဂေါတမ ဗုဒ္ဓရဲ့နောက်ဆုံး ပရိနိဗ္ဗာန်ပြုခဲ့ရာနေရာဖြစ်တယ်။

။ ၁) လုမ္ဗိနီ (နီပေါနိုင်ငံ)
၂)ဆာရနတ် (ဗာရာဏသီ မိဂဒါဝုန်)နဲ့
၃) ဗုဒ္ဓဂါယာတို့ ပါ၀င်တဲ့နေရာတွေဟာ ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်တွေ ခရီးသွား ဧည့်သည်တွေရဲ့ ဗဟိုဌာနပါပဲ။ ဒါနဲ့အပါအဝင် အနီးအနားမှာရှိကြတဲ့ ဗုဒ္ဓဘာသာ နေရာများဖြစ်သော နာလန္ဒ၊သာဝတ္ထိနဲ့ကပိလဝတ္ထုတွေလည်း ပါဝင်တယ်။

။ Kushinagar Airport ကုသိနာရုံ လေဆိပ်ဟာ အိန္ဒိယနိုင်ငံ၊ Uttar Pradesh ဥတ္တရ ပရာဒေ့ရှ်ရှိ Kushinagar ခရိုင်၊Kushinagar ကုသိနာရုံ အရပ်မှာတည်ရှိသော နိုင်ငံတကာ လေဆိပ်တစ်ခု ဖြစ်တယ်။

။ လေဆိပ်ဟာ Gorakhpur ဂေါက္ခပုရ် လေဆိပ်ရဲ့အရှေ့ဘက် ၅၂ ကီလိုမီတာ၊ Gorakhpur ဂေါရက္ခပုရ်မြို့ရဲ့အရှေ့ဘက် ၄၇ ကီလိုမီတာ၊ Deoria ဒေဝိုးရီးယား မြို့ရဲ့မြောက်ဘက် ၃၄ ကီလိုမီတာ၊ Bettiah ဘက်တီးဟမြို့ရဲ့အနောက် တောင်ဘက် ၆၀ ကီလိုမီတာနဲ့Gopalganj ဂိုပါဂန်ဂျ်မြို့ရဲ့အနောက်ဘက် ၆၄ ကီလိုမီတာ အကွာမှာ တည်ရှိပါတယ်။

။ ဥတ္တရ ပရာဒေ့ရှ် ပြည်နယ် Uttar Pradesh ၀န်ကြီးချုပ် Yogi Adityanathယောဂီ အဓိတရနာထဟာ ဗုဒ္ဓဟူးနေ့က (Wed, Oct 20, 2021) Kushinagar ကုသိနာရုံမှာ အပြည်ပြည် ဆိုင်ရာ လေဆိပ်ဖွင့်လှစ်နိုင်ခဲ့တာကို ချီးကျူးခဲ့ပြီး သူ့ရဲ့ပြည်နယ်အတွက် သာမက တိုင်းပြည် အတွက်ပါ အကျိုးရှိလိမ့်မယ်လို့ ပြောကြားခဲ့တယ်။

။ လေဆိပ်ကို
> ဝန်ကြီးချုပ် Narendra Modi နရိန္ဒရာ မိုဒီက ဖွင့်လှစ်ခဲ့တယ်။
> ဖွင့်လှစ်သည့် ရက်စွဲ – ၂၀၂၁ ခုနှစ် အောက်တိုဘာလ ၂၀ ရက်၊
> ပိုင်ရှင်ဟာ အိန္ဒိယနိုင်ငံ၊ လေကြောင်း ပို့ဆောင်ရေး ဝန်ကြီးဌာန ဖြစ်ပါတယ်။
(Thu, Oct 21, 2021)။

။ မရောက်တာကြာပြီဖြစ်တဲ့ ကုသိနာရာ( ကုသိနာရုံ) ကို ဘုရားဖူးပြန်သွားလိုကြတဲ့သူများရှိခဲ့ရင်ပေါ့ ပြန်သွားလည်ပတ်လို့ အဆင်ပြေနေပါပြီ။ ကုသိနာရုံကို ✈️ လေယာဉ်နဲ့သွားလို့ရပါပြီ။

တောမှီရဟန်း
(၂၂.၁၀.၂၀၂၁) ရက်နေ့။

Loading

Categories
ဆောင်းပါး နိုင်ငံရေး အဲးခိုး

တို့ဘိုးဘွားအမွေစစ်မို့ (၄)

အဲးခိုး

အရှင်တို့တိုင်းပြည်ဟာ (နိုင်ငံဟာ) စုစည်း (စုဖွဲ့) ပြီး နေထိုင်ကြတဲ့
ပြည်ထောင်စုတိုင်းပြည်ကြီး ဖြစ်တယ်ဆိုတာကို အမြဲတမ်းမှတ်ယူရမယ်။ ပြည်ထောင်စု တိုင်းပြည်ကြီး တစ်ပြည်ရဲ့ ဂုဏ်ထူးဝိသေသဟာ အမျိုးသားနိုင်ငံရေးပါပဲ။ အမျိုးသားနိုင်ငံရေးကို မကြိုးစားဘဲ ပါတီအကျိုးအမြတ် နိုင်ငံရေး ကြိုးစားကြတဲ့ နိုင်ငံရေးဟာ နောက်ဆုံးတော့ လူမုန်းခံရတာပါပဲ

အတွဲ(၁၁)၊ အမှတ်(၃၀)၊ မြန်မာသက္ကရာဇ် ၁၃၈၄၊ သီတင်းကျွတ်လပြည့်ကျော် ၁၂၊ ၂၁-၁၀-၂၀၂၂၊ မြန်မာသံတော်ဆင့် (The Myanmar Herald) မှ ကောက်နုတ်ဖော်ပြခြင်းဖြစ်သည်။

(ယခင်တစ်ပတ်မှအဆက်)

ရွှေ့ကွက်ပျက်တဲ့ ဇာတ်အိမ် 

နိုင်ငံတိုင်းမှာ လူတစ်ဦး တစ်ယောက်တည်း နေထိုင်တာမဟုတ်ပါ။ လူအများနဲ့ နေထိုင်ကြရတာပါ။ လူအများ နေထိုင်ကြတဲ့ တိုင်းပြည် တစ်ပြည်ဟာ အမှန်တရား တစ်ခုမှ (တစ်ပါး) မရှိရင် လူတွေဟာ အမှန်တရားကို ဆင်ခြင်စဉ်းစား နိုင်ကြမည် မဟုတ်ပါ။ အမှန်တရားကို မစဉ်းစား၊ မဆင်ခြင်၊ မသုံးသပ်နိုင်ကြတဲ့ လူဟာ နိုင်ငံရေးခေါင်းဆောင်ကို ရွေးချယ်နိုင်ကြမှာ မဟုတ်ပါ။ အရူးတစ်ယောက်ဟာ သန်းနှင့်ချီသော လူတွေကို ခေါင်းဆောင်မလုပ်နိုင်ပါ။ လူကောင်း တစ်ယောက်သာ သန်းနဲ့ချီသော လူတွေရဲ့ ခေါင်းဆောင် မှုအလုပ်ကို လုပ်နိုင်ကြတာပဲ ရှိပါတယ်။ ဒါကြောင့် ခေါင်းဆောင်ဆိုတာ အနိုင်ယူတတ်သူ၊ အပြစ် ယူတတ်သူ၊ သည်းမခံနိုင်သူ ဖြစ်ရင် တိုင်းပြည်အတွက် အသက်ပေါင်း များစွာ ဒုက္ခရောက်ကြရတာပါပဲ။ နိုင်ငံရေး ခေါင်းဆောင် သို့မဟုတ် လူတွေအတွက် ဦးဆောင်တဲ့သူဟာ ပါရမီရှင်၊ ပညာရှင်၊ ဂုဏ် ကျက်သရေရှိသော ပုဂ္ဂိုလ်ထူး ပုဂ္ဂိုလ်မြတ် ဖြစ်ရမယ်လို့ မသတ်မှတ်ပါ။ ကုန်ကုန်ပြောရရင် ခေါင်းဆောင်ဆိုတာ ဘာတွေကို ခေါင်းဆောင်ရမည်လဲ ဆိုတာကို နားမလည်သော ခေါင်းဆောင်ဟာ လူ့အဖွဲ့အစည်းအတွက် ခေါင်းဆောင် မဟုတ်ဘူးဆိုတာ သိစေချင်ပါတယ်။

ဒါကြောင့် အရှင်တို့ မြန်မာ့နိုင်ငံရေး သမိုင်းမှာ ခေါင်းဆောင်တိုင်း လိုလိုပါပဲ၊ ဘာကို ခေါင်းဆောင်ရမလဲ ဆိုတာကို နားမလည်လို့ ခေါင်းဆောင်အဖြစ် ရွေးထားမိလို့ ပြည်သူတွေ ဝမ်းမြောက် ကြည်နူးစွာ မနေထိုင်ကြရဘဲ သူတို့ရဲ့ မှားယွင်းမှု၊ မိုက်မဲကြမှု ပတ်ဝန်းကျင် တွေမှာပဲ ဆင်းရဲဒုက္ခမျိုးစုံ ခံစားနေကြ ရတယ်။ သန်းနဲ့ချီတဲ့ ငါတို့ရဲ့အားနည်းချက်နဲ့ မမှန်ကန်တဲ့ ခေါင်းဆောင်တွေကို အရွေးအကောက် မှားခဲ့ကြတဲ့ နိုင်ငံရေး သင်ခန်းစာ ဇာတ်အိမ်ဟာ ရွှေ့ကွက်ပျက်တဲ့ ဇာတ်အိမ်လို့ပဲ ခေါ်ရတော့မယ် မဟုတ်လား။ 

နိုင်ငံရေးအသွင်အပြင်တွေ ပျက်စီး 

နိုင်ငံရေး ဇာတ်အိမ် ပျက်လာတဲ့ မြန်မာပြည်ဟာ ခုချိန်ထိပဲ နိုင်ငံရေးနဲ့ ပတ်သက်သမျှတဲ့ အရာတွေဟာ မတည်မငြိမ် နိုင်ကြသေးပါဘူး။ သူတစ်မင်း ငါတစ်မျိုးနဲ့ နိုင်ငံရေးကို စီမံခန့်ခွဲ လုပ်ကိုင်ချင် နေကြတယ်။ သူ့ဝါဒ ကိုယ့်ဝါဒနဲ့ ယှဉ်ပြိုင်ချနေကြတယ်။ ပြည်သူ့အတွက် နိုင်ငံရေးမူဝါဒ ကောင်းတွေ မချမှတ်နိုင်ကြဘဲ အမြင်ကျဉ်းမြောင်းတဲ့ နိုင်ငံရေး ဆုံးဖြတ်ချက်တွေ ဖိနှိပ်ကြတယ်။ အလွန် ရိုးသား၊ အလွန်ထက်မြက်တဲ့ စိတ်ဓာတ်တွေမရှိ (မထား )ကြဘဲ ဉာဏ်ရည်ဉာဏ်သား အထိုင်းဆုံးစနစ်ပြတဲ့ နိုင်ငံရေး ဦးတည်ချက်တွေ ကြိုးစားကြတယ်။ အကျိုးမရှိတဲ့ ကြွေးကြော်မှုတွေ၊ အားထုတ်မှုတွေ၊ ထင်ပေါ်မှုတွေ ဖြစ်ကြပြီး နောက်ပိတ်ဆုံးတော့ ပုဂ္ဂိုလ်စွဲအင်အားစု အပေါ်နဲ့ပဲ နိုင်ငံရေးတွေ ကျဆုံး နေကြတယ်။ ကျယ်ပြန့်တဲ့ ဆင်ခြင်သုံးသပ်ချက်တွေ ပျောက်ပြီး အမှားဆုံးဖြတ်ချက် အမျိုးမျိုးနဲ့ တိုင်းပြည်ကြီးကို ဖျက်ဆီးကြတယ်။ ရည်ရွယ်ချက်မဲ့တဲ့ အကျိုးဆက်တွေနဲ့ ပြည်သူတွေမှာ ခံစားကြရပြီး မပြီးဆုံးနိုင်တဲ့ နိုင်ငံရေး အကျိုးဆက်တွေနဲ့ သံသရာ ကျင်လည်နေကြရတယ်။ ဒါကြောင့် နိုင်ငံရေး အကျိုးဆက်တွေနဲ့ သံသရာ ကျင်လည်နေကြရတယ်။

ဒါကြောင့် နိုင်ငံရေး မဟာဗျူဟာစီမံချက် မရေးဆွဲတတ်တဲ့ လူမျိုး သို့မဟုတ် တိုင်းပြည်ဟာ ဒီခေတ်ကြီးမှာ အရာရာတိုင်း အရှုံးနဲ့ ဖြစ်ကြရမှာပါပဲ။ အဲဒီအထဲ အရှင်တို့ မြန်မာတွေမပါဖို့ သတိအကြိမ်ကြိမ် ပေးခဲ့ပါတယ်မဟုတ်လား။ သတိပေး (အကြံဉာဏ်ပေး) နေတာကို အသိဉာဏ်စိတ်နဲ့ မမြင်ဘဲ အဖျက်အမှောင့်ကြီးလို မြင်ခဲ့ကြတဲ့ နိုင်ငံရေး ခေါင်းဆောင်တွေကြောင့် နိုင်ငံရေးအသွင်အပြင်တွေ ပျက်စီးပြီး အမျိုးသားရေး လက္ခဏာရပ်ပါ ပျောက်ဆုံးခဲ့ရတယ်။ မမှားတဲ့အကြံကို လက်မခံခဲ့တာ ဘယ်သူတွေပါလဲ။ 

အမျိုးသားခေတ်နိုင်ငံရေး 

နိုင်ငံရေးအသွင်အပြင် မပီနိုင်သေးတဲ့ မြန်မာပြည်ဟာ မျှော်လင့်ချက် ထားလွန်းတဲ့ ဒီမိုကရေစီ နိုင်ငံရေးကြောင့် ကမ္ဘာပေါ်မှာ အကြီးကျယ်ဆုံး ကျဆုံးနေကြပြီ ဆိုပြီးတော့ နိုင်ငံရေးသမားအချို့က သုံးသပ်ဝေဖန်ထားခဲ့တာ တွေ့ရတယ်။ နိုင်ငံရေးဆိုတာ လူတွေရောက်ရှိတဲ့ ဘဝကို ဒါမှမဟုတ် ပန်းတိုင်ကို ထိန်းသိမ်း စောင့်ရှောက်ပေးနိုင်ရမယ်။ ဥပဒေနားလည်တဲ့သူဟာ ဥပဒေကို လေးစားလိုက်နာ ကျင့်ကြံနေထိုင် သလိုပါပဲ။ နိုင်ငံရေးသမားဟာ ပြည်သူ့ပန်းတိုင်ကို အားထုတ်ကြိုးစား ဆောင်ရွက်နိုင်ရမယ်။ ပြည်သူ့ဘဝ၊ ပြည်သူ့လောက အကြောင်းကို မလေ့လာဘဲ ငါ့အလုပ် ငါ့နိုင်ငံရေး ငါပဲသိတယ်ဆိုတဲ့ ကလေးဆိုးကြီး တစ်ယောက်လိုတော့ လုပ်လို့ မရပါ။ တိုင်းပြည်အင်အား တိုးတက်စေလိုတဲ့ သူဟာ (ပုဂ္ဂိုလ်ဟာ) တိုင်းပြည်အပေါ် သစ္စာစောင့်သိ ရိုသေရမယ်။ အမျိုးသား ခေတ်နိုင်ငံရေး စနစ်ရှိရမယ်။ နိုင်ငံရေးက သင်ပေးတဲ့အတိုင်း (အတွေ့အကြုံက သင်ပေးတဲ့အတိုင်း) မိမိရဲ့ နိုင်ငံရေး အသိုင်းအဝိုင်းကို တစ်ဦးတစ်ယောက်တည်းရဲ့ ယူဆချက်နဲ့ မဖြစ်စေရဘဲ ထူးခြားချက် နိုင်ငံရေးမူဝါဒ အသွင်အပြင် လက္ခဏာကို ချမှတ်အားထုတ် နိုင်ရမယ်။ 

နောင်လာမယ့် နှစ် ၁ဝဝ ပြည်မြန်မာ 

အရှင်တို့ တိုင်းပြည်ဟာ (နိုင်ငံဟာ) တစ်နေရာတည်းမှာ လူတစ်ဦးသာ နေထိုင်ကြတဲ့ တိုင်းပြည်မဟုတ်ပါ။ စုစည်း (စုဖွဲ့) ပြီး နေထိုင်ကြတဲ့ ပြည်ထောင်စု တိုင်းပြည်ကြီး ဖြစ်တယ်ဆိုတာကို အမြဲတမ်း မှတ်ယူရမယ်။ ပြည်ထောင်စုတိုင်း ပြည်ကြီးတစ်ပြည်ရဲ့ ဂုဏ်ထူးဝိသေသဟာ အမျိုးသားနိုင်ငံရေးပါပဲ။ အမျိုးသားနိုင်ငံရေးကို မကြိုးစားဘဲ ပါတီအကျိုးအမြတ် နိုင်ငံရေး ကြိုးစားကြတဲ့ နိုင်ငံရေးဟာ နောက်ဆုံးတော့ လူမုန်းခံရတာပါပဲ။ ခေတ်အဆက်ဆက် မြန်မာပြည် ပါတီသမိုင်းတွေကို ပြန်လေ့လာကြည့်ပါ။ အထောက်အထားမဲ့ ဆိုခဲ့တာ (ပြောခဲ့တာ) မဟုတ်ပါ။

ယနေ့ မြန်မာပြည် အခြေအနေဟာ နောင်လာမယ့် နှစ် ၁ဝဝ ကာလကျရင် (နောင်နှစ် ၁၀၀ မှာ) – 
(၁) တစ်မျိုးသားလုံး တစ်စုတစ်ဖွဲ့ စုစည်းနိုင်ကြမည်လား။ ဒါမှမဟုတ် 
(၂) နိုင်ငံတော်တစ်ခုတည်းရဲ့ စစ်မှန်တဲ့ အသွင်းအပြင် လက္ခဏာ ပြည့်ပြည့်စုံစုံနဲ့ ဖြစ်လာနိုင်မည်လား ဆိုတာကို တွေးထားကြပါရဲ့လား။ 

သမိုင်းနှင့် ယှဉ်ကြည့်ပါ 

အရှင်တို့ မြန်မာပြည်ဟာ ချမ်းသာ ကြွယ်ဝတဲ့သူတွေ၊ အသိဉာဏ် ကြွယ်ဝတဲ့သူတွေ ရှားပါးတဲ့ တိုင်းပြည်မဟုတ်ပါ။ ယဉ်ကျေးမှုနဲ့ နိုင်ငံရေးမှာ ထင်ရှားတဲ့ တိုင်းပြည်ကြီးပါ။ သဘာဝတရားကြီးက ပေးထားခဲ့တဲ့ အနှောင်အဖွဲ့ တိုင်းပြည်ကြီးပါ။ ပထဝီအနေအထားအရ အလွန်သာယာလှပတဲ့ တိုင်းပြည်တစ်ပြည်ပါ။ ဒီလို တိုင်းပြည်ကြီးမျိုးဟာ ခုံမင်နှစ်သက်ကြတဲ့သူတွေ မရှိဘူးလို့ မထင်မိပါနဲ့။ နိုင်ငံရေး နှိုက်နှိုက်ချွတ်ချွတ် တတ်သိ ကျွမ်းကျင်တဲ့ လူတွေဟာ ဒီတိုင်းပြည်ကြီးကို အာရုံခံစားမှုရှိကြလို့ပဲ နယ်ချဲ့ခံထားရတဲ့ ပြည်သူဂဏ တိုင်းပြည်ကြီးပါ။ ဟိုခေတ်က ဟိုအခါဆိုရသလို ဒီခေတ်က ဒီအခါမှာ လူသားအခွင့်အရေးကို အကြောင်းပြပြီး ကမ္ဘာ့နိုင်ငံရေး စနစ်သစ်နဲ့ သွယ်ဝိုက်တဲ့နည်းနဲ့ သိမ်းပစ်ချင်တဲ့ သူတွေ မရှိတော့ဘူးလို့ မထင်မြင်မိပါနဲ့။ လောကမှာ လောဘမဲ့တဲ့သူ မရှိသလောက် နိုင်ငံရေး လောဘသားတွေရဲ့ လက်ချက်နဲ့ တိုင်းပြည်ကို မဖျက်ဆီးလို့ (မသိမ်းယူဘူးလို့) သတိမပေါ့ကြဖို့ အကြိမ်ကြိမ် အခါခါ သတိပေးခဲ့ပါပြီ။ ကမ္ဘာ့နိုင်ငံရေးဟာ အင်အားသစ် ခေတ်တစ်ခေတ် စလာနေတာကြောင့် ဒီမိုကရေစီကို ဗဟိုပြုထားကြတဲ့ နိုင်ငံတိုင်းရဲ့ ယဉ်ကျေးမှု အခြေအနေဟာ အရေးမစိုက်ဘဲ မရပါ။ နိုင်ငံရေး ခေတ်တစ်ခေတ် အသစ်စတင်ရင် အဲဒီနိုင်ငံရေး အကြောင်းကို ပိုမိုပြီး လေ့လာသိရှိထားရပါတယ် မဟုတ်လား။

ဒီမိုကရေစီ နိုင်ငံရေးခေတ်ထခဲ့တဲ့ ၁ဝ နှစ်အတွင်းမှာ (၂၀၁၀ မှ ၂၀၂၀ ခုနှစ်အတွင်း) မြန်မာ့ယဉ်ကျေးမှု အခြေအနေတွေ၊ မြန်မာ့အမျိုးသားရေး အခြေအနေတွေ၊ မြန်မာ့စိတ်ဓာတ်ပိုင်း အခြေအနေတွေ မြန်မာ့နိုင်ငံရေး အခြေအနေတွေ ဘယ်လိုပုံစံ အသွင်နဲ့ ပြောင်းလဲပြီး ဘယ်လိုအကျိုးရလဒ်တွေ ခံစားခဲ့ကြရသလဲ ဆိုတာကို ပြန်သုံးသပ်ကြရမယ် မဟုတ်လား။ နိုင်ငံရေးကောင်းမှ၊ စီးပွားရေးကောင်းမှ အရာရာအားလုံး ကောင်းမယ်လို့ ထင်နေကြတာပါ။ လောကအနေနဲ့ ကြည့်ရင် အကျင့်ကောင်းမှ နိုင်ငံရေး စီးပွားရေး ကောင်းမွန်မယ်ဆိုတာကို သတိမထားမိကြပါဘူး။

ဒါကြောင့် အင်အားသစ် ခေတ်တစ်ခေတ် ထလာပြီဆိုရင် အင်အားသစ်ကို စတင်ပေးတဲ့ ဦးဆောင်သူတွေရဲ့ အပြုအမူကို ပိုသတိထားပြီး လေ့လာထားရပါတယ်။ သူတို့ရဲ့ တိုးတက်မှု အဓိပ္ပာယ်ကို သမိုင်းနဲ့ယှဉ်ပြီး ကြည့်ရမယ်။

ဆက်ရန်

အဲးခိုး

တို့ဘိုးဘွားအမွေစစ်မို့ (၃) – မဟာပညာ (mahar.asia)

တို့ဘိုးဘွားအမွေစစ်မို့ (၂) – မဟာပညာ (mahar.asia)

တို့ဘိုးဘွားအမွေစစ်မို့ (၁) – မဟာပညာ (mahar.asia)

Loading

Categories
စကားလက်ဆောင်

တိတ်ဆိတ်ငြိမ်သက် သည်နံနက် အေးစက်အေးရိပ်သာ။

(၁၉.၁၀.၂၀၂၂) ရက်နေ့။

Loading

Categories
စကားလက်ဆောင်

။ သီတင်းကျွတ်လရောက်ပေမယ့် မကျွတ်တတ်တာတွေက အများကြီးပါပဲ ။

၁) အာဇီဝ ပြဿနာ= အသက်မွေးဝမ်းကျောင်းဆိုင်ရာနဲ့ပတ်သက်တဲ့ပြဿနာ။

၂) အသိလောက ပြဿနာ= ကဲ့ရဲ့ပြစ်တင်ခံကြရတဲ့ပြဿနာ။

၃) ပရိသသာရဇ္ဇပြဿနာ= ပရိသတ်တွေကြားမှာ လူရာဝင်အောင်နေထိုင်တတ်ရတဲ့ပြဿနာ။

၄) မရဏ ပြဿနာ=ငြိမ်သက်စွာဘဝရဲ့အဆုံးကိုရင်ဆိုင်နိုင်ဖို့ပြဿနာ။

၅) ဒုဂ္ဂတိပြဿနာ= မိမိဘဝကိုအဆုံးသတ်ပြီးလို့ နောက်ထပ်ဖြစ်လာနိုင်မယ့်ဘဝနဲ့ဆိုင်တဲ့ပြဿနာ။

။ ဒီပြဿနာငါးပါး (၅ မျိုး) ကို —

၁) ပညာစွမ်းအား (ပညာဗလ)။
၂) ကြိုးစားမှု စွမ်းအား (ဝီရိယဗလ)။
၃) ဖြူစင်ရိုးသားမှု စွမ်းအား (အနဝဇ္ဇဗလ )။
၄) စည်းရုံးရေး စွမ်းအား (သင်္ဂါဟကဗလ)။ လေးပါးနဲ့ ချင့်ချိန်တတ်ပြီး နေထိုင်တတ်ရပါတယ် မဟုတ်လား။

။ အဲဒီလိုမှ မသိထားမိရင် သီတင်းကျွတ်ပေါင်းများနေပြီလို့ပဲမဟုတ်လား။ ကျွတ်တမ်းဝင်ထိုက်ပါလျက်နဲ့ အကျွတ်တရားမရကြတဲ့အရှင်တို့တွေဟာ ဘာနဲ့မှကျွတ်ကြ (မလဲ) မည်လည်းပါပဲ။

တောင်ကလေးဆရာတော်
(၁၄.၁၀.၂၀၂၂) ရက်နေ့ညနေခင်း။

Loading

Categories
နံနက်ခင်းသြဝါဒကထာ

။ သီတင်းကျွတ်လပြည့်နေ့ နံနက်ခင်းဩဝါဒအတွက် ။

၁) ဒုက္ခ တွေ့ရှိမှုအကြိမ် (၃၂၄၄)
၂) ဒုက္ခသစ္စာ တွေ့ရှိမှုအကြိမ် (၄၉၄)
၃) သမုဒယ တွေ့ရှိမှုအကြိမ် (၅၉၄)
၄) သမုဒယသစ္စာ တွေ့ရှိမှုအကြိမ် (၃၄၂)
၅) နိရောဓ တွေ့ရှိမှုအကြိမ် (၈၅၉)
၆) နိရောဓသစ္စာ တွေ့ရှိမှုအကြိမ် (၂၈၄)
၇) မဂ္ဂ တွေ့ရှိမှုအကြိမ် (၁၂၅၄)
၈) မဂ္ဂသစ္စာ တွေ့ရှိမှုအကြိမ် (၃၂၃)
၉) အဝိဇ္ဇာ တွေ့ရှိမှုအကြိမ် (၁၆၄၁)
၁၀) တဏှာ တွေ့ရှိမှုအကြိမ် ( ၃၃၄၄)
၁၁) ငရဲ တွေ့ရှိမှုအကြိမ် (၁၅၀၆)
၁၂) နိဗ္ဗာန် တွေ့ရှိမှုအကြိမ် (၆၇၀၇) တို့ကို ” ဥပသမာနုဿတိ” နံနက်ခင်းဩဝါဒကထာ၌ နာယူကြဖို့ဖြစ်ပါတယ်။

။ တရားပြည့်ဝ၊နှလုံးလှ၊ ကျွတ်တမ်းဝင်စေသော်။

တောင်ကလေးဆရာတော်
(၈.၁၀.၂၀၂၂) ရက်နေ့ညနေခင်း။

Loading

Categories
ဆောင်းပါး နိုင်ငံရေး အဲးခိုး

တို့ဘိုးဘွားအမွေစစ်မို့ (၃)

အဲးခိုး

အုပ်စုကွဲ၊ လူမျိုးစွဲ၊ ဝါဒကွဲတွေနဲ့ တစ်စုနဲ့တစ်စု ဖဲ့နေကြတယ်။ ကွပ်မျက်နေကြတယ်။ ဒီလုပ်ရပ်တွေဟာ လူသားအတွက် အန္တရာယ်ကြီးလို့ မမြင်ကြဘဲ ဆိုးသွမ်းစွာချေမှုန်းတိုက်ခိုက်ကြတယ် အကျိုးအကြောင်း ဆင်ခြင်နိုင်တဲ့သူတွေရဲ့ အကြံပေးဉာဏ်ပြုမှုကို အထင်သေးအမြင်သေးကြပြီး နိုင်ငံရေး …  ပျက်ကွက်ရောက်အောင် တွန်းပို့ကြတယ်။ ဒီအနေအထားဟာ အနာဂတ်ကာလတစ်ချိန်ချိန်မှာ ရောက်လာလိမ့်မယ်ဆိုတာကို မျှော်လင့်ထားဖို့ပါပဲ … 

အတွဲ(၁၁)၊ အမှတ်(၂၉)၊ မြန်မာသက္ကရာဇ် ၁၃၈၄၊ သီတင်းကျွတ်လဆန်း ၁၃၊ ၇-၁၀-၂၀၂၂၊ မြန်မာသံတော်ဆင့် (The Myanmar Herald) မှ ကောက်နုတ်ဖော်ပြခြင်းဖြစ်သည်။

(ယခင်တစ်ပတ်မှအဆက်)

ပိုးဖလံမီးတိုး 

နည်းပညာမတိုးတက်တဲ့ တိုင်းပြည်ကို ကြည့်လိုက်ပါ။ ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ဖို့ နှေးကွေးနေတာကို တွေ့ရမယ်။ ယနေ့ ကမ္ဘာ့နည်းပညာ တိုးတက်နေတာကို မကြိုက်မနှစ်သက်ကြတဲ့သူတွေက တစ်ပုံတစ်သီကြီးပါပဲ။ ကြီးပွားရေးကို ကြီးပွားရေးလို မမြင်ဘဲ (မသုံးစွဲဘဲ) တစ်ယူသန်အဖွဲ့နဲ့ ကြည့်လို့ နည်းပညာမပါတဲ့ နိုင်ငံရေးအလှည့်အပြောင်းတွေ လုပ်နေကြတယ်။

မတတ်တတတ်နဲ့ နိုင်ငံရေးကို တက်အုပ်ချုပ်ကြတယ်။ ခေတ်စနစ်ကို မကြည့်ဘဲ ငါစနစ်နဲ့ ကြဲနေကြတယ်။ တိုင်းပြည်မွဲနေကြတယ်။ အချင်းချင်း လက်နက်ကိုင်စွဲပြီး တိုက်ခိုက်ဖျက်ဆီးကြတယ်။ ဒေါသအာဃာတ တရားတွေ မထိန်းသိမ်းနိုင်ကြဘဲ သတ်ပွဲကို အလုပ်တစ်ခုလို သတ်မှတ်ကြတယ်။ အုပ်စုကွဲ၊ လူမျိုးစွဲ၊ ဝါဒကွဲတွေနဲ့ တစ်စုနဲ့တစ်စု ဖဲ့နေကြတယ်။ ကွပ်မျက်နေကြတယ်။ ဒီလုပ်ရပ်တွေဟာ လူသားအတွက် အန္တရာယ်ကြီးလို့ မမြင်ကြဘဲ ပိုးဖလံမျိုးမီးကိုတိုးဆိုတဲ့ ဥပမာစကားလိုပဲ ဆိုးသွမ်းစွာ ချေမှုန်းတိုက်ခိုက်ကြတယ်။ အဲဒီထဲမှာ မြန်မာတွေလည်း ပါနေကြပြီ မဟုတ်လား။ 

အကျိုးမဲ့မှု ယှဉ်ပြိုင် 

ယနေ့ကမ္ဘာမှာ နည်းပညာရပ်ကို အကြောင်းပြုပြီး နိုင်ငံတိုင်းလိုလိုက ဟိုက်ဒရိုကာဘွန် (ကာဗွန်) နေရာမှာ အစားထိုးဖို့ စွမ်းအင်အသစ်တွေ ရှာဖွေနေကြပြီ မဟုတ်လား။ စစ်ပွဲကြီးဖြစ်လာရင် သုံးဖို့ဆိုပြီး ကြိုးစားနေကြတယ်။ စစ်ပွဲကြီးကို … ချင်နေကြတဲ့သူတွေရဲ့ စိတ်ဓာတ်ဟာ ကြောက်ရွံ့စရာပါပဲ။ သီအိုရီအရ ပြောရရင် ယနေ့ကမ္ဘာပေါ်မှာ နေရောင်ခြည်သုံး စွမ်းအင်က အကောင်းဆုံး (အထိရောက်ဆုံး) ဆိုပြီးတော့ ဆိုနေကြတယ်။ နေရောင်ခြည်သုံး စွမ်းအင်ကို သုံးစွဲဖို့အတွက်ဟာ စွမ်းအင်ကို လက်ခံမယ့်ပစ္စည်းတွေ အမြောက်အမြား လိုအပ်ပါမယ်။

အဲဒီစွမ်းအင်ကို လက်ခံမယ့် ပစ္စည်းတွေဟာ ကမ္ဘာ့မျက်နှာစာပေါ်မှာ နေရာတွေ အများကြီးယူထားရင် ပတ်ဝန်းကျင်ထိခိုက်မှု ဘယ်လောက်များ ရှိကြမည်လဲ (မလဲ) ဆိုတာ စဉ်းစားသာ ကြည့်ပေါ့။

ကိုယ်တွေအနေနဲ့ နိုင်ငံကြီး တစ်နိုင်ငံမှာ အဲဒီလို နေရောင်ခြည်ထုတ်လုပ်တဲ့ စွမ်းအင်အနီးမှာ ခရီးတစ်ခုမှာ ဖြတ်သန်းခဲ့ဖူးတယ်။ အဲဒီအနီးအနား ဝန်းကျင်တွေဟာ သဘာဝအပင်အကြီးအငယ် မပေါက်တော့ဘဲ အေးစက်နေတဲ့ ကားခန်းမှာ အပူရှိန် ချက်ချင်းဝင် ရောက်လာတယ်။ အဲဒီကနေ အတော်လေးကြာအောင် ကျော်သွားမှ ပုံမှန် အအေးပြန်ရတယ်။ ဒါကြောင့် နေရောင်ခြည် စွမ်းအင်သုံးတဲ့ ကိစ္စတွေမှာလည်း နေ့နဲ့ည သံသရာလည်နေမှုအတွက် အကျိုးမဲ့ဖြစ်သွားမှာပါပဲ။ လူတွေဟာ ဘာကြောင့် သတ္တဝါတွေ အကျိုးမဲ့မှု အလုပ်တွေကို လုပ်ချင်နေကြရပါသလဲ။ ယှဉ်ပြိုင်မှု (ပြိုင်ဆိုင်မှု)ရဲ့ အဖြေဆိုတာ အကျိုးမဲ့မှုပဲလားဆိုတာကို စဉ်းစားမိပါလေရဲ့။ 

လူဦးရေပေါက်ကွဲမှုနဲ့ ပျောက်ဆုံးမှု 

ဖြစ်ပေါ်လာမယ့် ကမ္ဘာ့စစ်ပွဲမှာ အာကာသ (ကောင်းကင်)ကို အခြေခံတဲ့ လျှပ်စစ်ဓာတ်အားပြည့်စုံဖို့ဟာ အဓိက ဖြစ်တယ်ဆိုတဲ့ ယူဆချက်ဟာ နိုင်ငံတိုင်းမှာလိုလိုပါပဲ။ အာကာသကနေ ထုတ်လွှင့်ပေးတဲ့ လျှပ်စစ်ကြောင်းကနေ ကမ္ဘာ့မြေပြင်ပေါ်မှာ မိုက်ခရိုဝေ့ဖ်ရောင်စဉ် ပုံစံနဲ့ ရောက်ရှိလာမယ်။ ရောင်စဉ်တန်းပေါ်မှာပဲ စစ်ရေးသုံး အာဏာသယာဉ်တွေ လွှတ်တင်ကြမယ်။ ယနေ့ အရှင်တို့ အမြဲသုံးစွဲနေတဲ့ အင်တာနက် လိုပေါ့။

စွမ်းအင် အသစ်အဆန်းတွေနဲ့ စစ်ရေး၊ စီးပွားရေးတွေအတွက် သုံးကြမယ်လို့ တွက်ထားကြတယ်။ အဲဒီအချိန် ကျရင် ကမ္ဘာကြီးမှာ လူဦးရေတိုးနှုန်းက မကျဆင်းဘဲ စိတ်ကြိုက်တိုးနေရင်တော့ ကမ္ဘာကြီးတစ်ခုလုံး ကူပါ ကယ်ပါလို့ ကြားရလို့ ပြီးဆုံးမှာမဟုတ်တော့ဘဲ ခေတ်မီတိုးတက်တဲ့ တိုင်းပြည်တွေ အတွက် အန္တရာယ်အများဆုံးတွေ တွေ့ ကြရမှာပါပဲ။

ကမ္ဘာ့သိပ္ပံပညာရှင်တွေက တော့ ၂၁ ရာစုပြည့်တဲ့အချိန်မှာ လူဦးရေ ပေါက်ကွဲမှု ကုန်ဆုံးသွားပြီလို့ တွက်ဆထားကြတယ်။ ဘာအတွက်နဲ့ ကုန်ဆုံးသွားမည်လဲ ဆိုတာကိုတော့ ထုတ်မပြောပါဘူး။ စိတ်ဝင်စားစရာတစ်ခုက ၂ဝ၅ဝ ပြည့်နှစ်ရောက်ရင် ခေတ်မီတိုးတက်တဲ့ စက်မှုနိုင်ငံကြီးတွေမှာ လူဦးရေနှုန်း ကျဆင်းမယ်လို့ ခန့်မှန်းထားကြတယ်။ ဖြစ်နိုင်၊ မဖြစ်နိုင်တော့ ဒီ ၂ဝ၂၁ ကနေ အစထားပြီးတော့ ကိန်းသစ်တစ်ခု ထွင်ပြီး တွက်ကြည့်ကြပေါ့။ မမှန်နိုင် ဘူးလို့တော့ ပြောလို့မရပါ။ ဒါကြောင့် ကမ္ဘာ့သက်တမ်းနဲ့ လူဦးရေတိုးသက် တမ်းတွေကို မှတ်တမ်းပြုထားကြတဲ့သူတွေရဲ့ အတွေ့အကြုံဟာ ဖြစ်ပျက်မှုအတွက် လွဲခဲ့တာ နည်းပါးပါတယ်။ 

မှားယွင်းတဲ့ နိုင်ငံရေးယူဆချက် 

ကမ္ဘာ့အတွေ့အကြုံရှိတဲ့သူတွေက အေဒီ ၂၁ဝဝ ပြည့်ရင် မဖွံ့ဖြိုးသေးတဲ့ နိုင်ငံတွေမှာ လူဦးရေမွေးဖွားနှုန်း မြင့်တက်လာမယ်။ အဲဒီနိုင်ငံတွေမှာ လူဦးရေ တည်ငြိမ်မှု ရရှိကြမယ်ဆိုပြီး ခန့်မှန်း ထားကြတယ်။ ဘာကြောင့်လဲဆိုရင် လွန်ခဲ့တဲ့ နှစ်ပေါင်း ၃၅၀ အထက်က (၁၇၅ဝ ပြည့်နှစ်က) တစ်ကမ္ဘာလုံးမှာ လူဦးရေတိုးမှုစနစ်ကို ရေးထားတာကို တွေ့ရလို့ဆိုပြီး သာဓက ထုတ်ပြထားတယ်။ အခုဆိုရင် အလုပ်သမားတွေ များလာတယ်။ သုံးစွဲကြသူတွေ များလာတယ်။ စစ်မှုထမ်း (စစ်သည်)တွေ များလာတယ်။ ဒီအချက်ဟာ ဒီအတိုင်းပဲ ရှိနေရင် ကမ္ဘာကြီးဟာ ကုန်ထုတ်လုပ်မှု စနစ်တစ်ခု ပြောင်းသွားအောင် လုပ်ရတော့မယ်။

ဘယ်လိုနည်းပညာစနစ်နဲ့ ပြောင်းကြမည်လဲ (မလဲ) ဆိုတာကို စဉ်းစားနေကြရပါပြီ။ အလုပ်သမားအစား စက်ရုပ်တွေ အစားထိုးဝင်လာပေမယ့် လိုသလောက် ခရီးမပေါက်နိုင်ပါဘူး။ မျိုးပွားအင်္ဂါရပ်တွေ အတွက်ကတော့ ကြီးမားတဲ့ သုတေသနလုပ်ငန်းတွေ စတင်ကြိုးစားနေကြရပြီ ဆိုဟာကိုတော့ တွေ့ရပြီ။

ကမ္ဘာပေါ်မှာရှိကြတဲ့ နိုင်ငံတိုင်းလိုလိုဟာ လူမှုရေး သင်ခန်းစာတွေ၊ အုပ်ချုပ်ရေး သင်ခန်းစာတွေ၊ အကြမ်းဖက်မှု သင်ခန်းစာတွေဟာ လူတွေအတွက် အမျိုးမျိုးဒုက္ခတွေ ပေးနေကြပါပြီ။ မျှော်မှန်းမထားကြတဲ့ လူသား ပဋိပက္ခတွေလည်း မပြီးနိုင် မဆုံးနိုင်လို့ ကမ္ဘာကြီးဟာ အနာဂတ်ကာလ ဖြစ်လာနိုင်စရာတွေ များစွာထဲက မှားယွင်းတဲ့ နိုင်ငံရေးယူဆချက်သုံးတဲ့ မြန်မာပြည်လည်း ကမ္ဘာ့ဆင်းရဲတဲ့ တိုင်းပြည်ထဲမှာ ရောက်သွားလေမည်လား (မလား)ပါပဲ။ 

အပိတ်အဆို့တွေ ခံစားကြရမယ် 

မြန်မာပြည်ဟာ အနာဂတ်နိုင်ငံတော်အတွက် ဘယ်လိုမျိုးမျှော်လင့်ချက် ထားကြပါသလဲ။ ကမ္ဘာ့အပြည်ပြည်ဆိုင်ရာ နိုင်ငံရေးဆက်ဆံမှုဟာ ဟိတ်ကြီးဟန်ကြီး မရှိကြတော့ပါဘူး။ ကိုယ်ကျိုးစီးပွား ကြည့်တာတွေ၊ ရေတို ကြည့်တာတွေပဲ ဖြစ်နေကြတယ်။ နိုင်ငံရေး ခန့်မှန်းသူတစ်ဦးက ယခုလာမယ့် ၂ဝ၅ဝ ပြည့်ရင် စစ်ပွဲကြီးဖြစ်မယ်လို့ ပြောဆိုထားတာ တွေ့ရတယ်။ သူ့ရဲ့ အမြင်က ကျိုးကြောင်းဆင်ခြင်နိုင်စွမ်း မရှိတဲ့ လူတွေဟာ အနာဂတ်ကို ကြိုတင်ကြည့်ရှုရာမှာ အားနည်းတတ်ပါတယ်လို့ ပြောဆိုထားတာ တွေ့ရတယ်။ တစ်ခါ (တစ်ဖန်) သူကပဲ ခေတ်ဟောင်းက လက်ဝဲ ယိမ်းကြတဲ့သူတွေရဲ့ စကား (ဆောင်ပုဒ်) ဖြစ်တဲ့ “လက်တွေ့ကျပါ၊ မဖြစ်နိုင်စရာ တွေကို တောင်းဆိုပါ” ဆိုတဲ့ စကားအစား ကို “လက်တွေ့ကျပါ။ မဖြစ်နိုင်စရာတွေကို မျှော်လင့်ထားပါ” လို့ဆိုပြီး ပြောင်းလဲပြင်ဆင်လိုတယ် ဆိုတဲ့သူရဲ့ အတွေးစကားတွေလည်း လေ့လာခဲ့ရပါတယ်။ 

မှန်ပါပြီ။ “လက်တွေ့ကျပါ၊ မဖြစ်နိုင်စရာတွေကို မျှော်လင့်ထားပါ” ဆိုတဲ့ သူရဲ့စကားအတိုင်း အရှင်တို့ မြန်မာပြည်အတွက် ဘာတွေကို လက်တွေ့ကျ ဖို့လိုပါသလဲ။ မဖြစ်နိုင်စရာတွေကို ဘာတွေကို မျှော်လင့်ထားကြပါသေးလဲ” ဆိုတဲ့ ကြိုတင်တွေးခေါ်ထားမှု ပြင်ဆင်ကြရတော့မည်လား ဆိုတာကို တွေးထားမိပါလေရဲ့။ အရှင်တို့ရဲ့ မြန်မာပြည် အနာဂတ်ကာလ ဘဝအခြေအနေဟာဒီနေ့ဒီတိုင်းသာ နေထိုင်ကြရင်တော့ မဖြစ်နိုင်စရာတွေ ဖြစ်လာခဲ့ရင်တော့ အရင့်အရင်က မျှော်လင့် (မျှော်မှန်း) ထားကြတဲ့ နိုင်ငံရေးခရီးလမ်းတွေ အပိတ်အဆို့တွေ ခံစားကြရမှာပါပဲ။ 

တစ်ချိန်ချိန်မှာ ရောက်လာလိမ့်မယ် 

ကမ္ဘာပေါ်မှာ ရှိကြတဲ့လူတွေဟာ တစ်ဦးနဲ့တစ်ဦး ဆက်ဆံရေးတွေ၊ အမြင်တွေဟာ တဖြည်းဖြည်းပဲ ရိုးစင်းမှုတွေ နည်းပါးလာနေကြပါပြီ။

စဉ်းစားတွေးခေါ်ဆင်ခြင်တဲ့ တရားတွေ နက်နဲမှုကို ခက်ခဲတယ်ဆိုပြီး လူမှုပစ်ပယ်မှု အလုပ်တွေ တွင်တွင်ကြီး လုပ်နေကြတယ်။ ကိုယ်ကျိုးတရားတွေ ကြည့်လွန်းလို့ ကမ်းမမြင် လမ်းမမြင်ကြပါပဲ။ မမြင်ရတဲ့ အကြောင်းတွေကို အရေးမစိုက်ကြဘဲ မဆီမဆိုင်တဲ့ ပါဝင်ပတ်သက်မှုတွေကို အားပေးအားမြှောက်ကြတယ်။ ကောင်းတဲ့ အလေ့အထတွေကို ယုံကြည်မှုမဲ့အောင် နိုင်ငံရေးအာရုံ ပြောင်းလဲအောင် လုပ်တယ်။

မကောင်းမှု အကျိုးစီးပွားရလွယ်မှုကို အမူအကျင့်ထားပြီး ကြိုးစားကြတယ်။ အရည်အချင်းကောင်းတွေ မရှိကြတော့ဘဲ နိမ့်ကျတဲ့ ပုံဖော်မှုကို ကြိုးစားအားထုတ်နေကြတယ်။ အနိမ့်ဆုံး ရေတိုအကျိုးကို စုပေါင်း လုပ်ကိုင်ကြတယ်။ အကျိုးအကြောင်း ဆင်ခြင်နိုင်တဲ့ သူတွေရဲ့ အကြံပေးဉာဏ်ပြုမှုကို အထင်သေးအမြင်သေးကြပြီး နိုင်ငံရေး … ပျက်ကွက်ရောက်အောင် တွန်းပို့ကြတယ်။ ဒီအနေအထားဟာ အနာဂတ် ကာလတစ်ချိန်ချိန်မှာ ရောက်လာလိမ့် မယ်ဆိုတာကို မျှော်လင့်ထားဖို့ပါပဲ။ 

(ဆက်ရန်)

အဲးခိုး

တို့ဘိုးဘွားအမွေစစ်မို့ (၂) – မဟာပညာ (mahar.asia)

တို့ဘိုးဘွားအမွေစစ်မို့ (၁) – မဟာပညာ (mahar.asia)

Loading